Farbror doktorn

Igår hade vi besök av lilla familjen ifrån Härnösand :) Malin och Birger kom hit så vi kunde umgås lite, och så ville hon ju utnyttja mig lite som vanligt :P fast det blev mamma som fick ställa upp och färga håret på henne för Edwin blev ledsen och ville äta precis när vi hade börjat färga. Och det gick väl lika bra det, om inte bättre :). Sedan kom även Peter hit och så hade vi lite mys allihopa och kollade på en film.



Idag blev våran lilla kille 6 veckor :) och då var det dags för en kontroll hos doktorn. Än en gång så blev han "godkänd". Först kollade bvc-sköterskan lite på honom och så mätte vi honom, 57cm lång och 5020g. Precis när hon var klar och doktorn skulle komma och kolla på honom så började han storgråta, jag fick lite smått panik över det och gick för att hämta nappen. Jag tänkte att denna robusta karlen med basröst kommer ju inte att få tyst på honom, men så fort doktorn började att prata lite med honom så blev han tyst och sen började han till och med att flina/skratta åt doktorn. Jag tror faktiskt att även doktorn blev lite charmad av honom, för han sa också att Edwin var söt och att det var roligt att han var så med och kollade vad som hände och även flinade lite då o då. Ja, det var roligt att se i alla fall, stolt mamma!! :D

Åhh, jag måste ju bara visa vilka fina hand- och fotavtryck jag och mamma har gjort av Edwin också. Jag köpte en sats med blå lera till för hand- och fotavtryck av barn för ett tag sen och så köpte jag några ramar på Ikea nu när vi var där som jag tänkte att man kanske kunde ha leran i på något vis. Och nu har vi äntligen tagit tag i det.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: