Helgen

Jag tänkte ju att jag skulle skriva om helgen, men lite tidigare, nu är det ju nästan helg snart igen :P
Men men.

Fredagen
Jag hade jobb från 7-16, fast jag fick sluta 45 min tidigare eftersom att jag hade jobbat över dagen innan. Efter jobbet åkte jag till skog och så följde jag med när alla de andra skulle fara och åka gokart, tänkte att jag kunde ta lite bilder. Det såg väldigt roligt ut, man kunde se att de flesta skrattade/flinade bakom hjälmarna, men man kunde också se dem väldigt sammanbitna när det var kämpigt :D. Om det blir något nästa sommar hoppas jag att jag också kan vara med och köra lite. Efter detta åkte vi alla hem till svärföräldrarna och åt middag, supergott som vanligt :) och sedan gick vi ut och åt glass på farfar Götes veranda. 


                


Bröderna Brothers fightas om förstaplatsen :D



Söt-Farfar :D


Lördagen
På lördagen var vi hemma och fick sova ut. När vi vaknat gjorde vi iordning frukost och gick ut och åt den ute i solen :) härligt. Sedan tog vi tag i städningen, man mår ju så mycket bättre när det är städat och fint runt omkring en. Senare på kvällen kom Ulrika och Andreas förbi. Vi bjöd dem på middag - Kreolsk köttgryta med ris - absoluta favoriten som görs hos oss. Sedan såg vi på Source code, det var en sån där tänkarfilm, men den var riktigt bra.


Vackraste Lillan ligger och solar :)


Inskrivning

Hej hopp!!
I'm back (kanske :P). Har inte skrivit något här om min graviditet, men de allra flesta vet väl om det nu, det finns ju på fejjan liksom :D.

Jag var på ett första besök hos barnmorskan i maj och nu var det dags igen, vad tiden går fort. Vi var dit i måndags på inskrivning, BM berättade lite vad som kommer hända framöver och vad vi skulle göra nu. Vi tog blodtryck och blodprov, jag bestämde att när hon väl skulle sticka mig så kunde hon väl ta alla prov som de erbjuder så det blev 6 rör med blod (tur att det bara är 3ml i varje). Jag är inte direkt nålrädd men jag tror aldrig att jag har tagit ett blodprov i armen, inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Jag stressade upp mej över sticket nå jävulskt, det gjorde lite ont när hon stack men sedan var det ju ingen fara, men när hon var klar kände jag hur jag svettades, mådde illa och trodde att jag skulle svimma dessutom fick jag lock för öronen.

Nu är det mindre än en månad kvar tills vi får se bebis, den 16 augusti ska vi upp till Sollefteå och göra ultraljud. Då har man något att längtas till, spännande :).


Just det, höll på att glömma att skriva att jag har gjort en ny design, fast det syns ju också. Jag blev lite less på den andra, den var så mörk men jag var jävligt nöjd med den med. (Om ni hittar något som inte stämmer på bloggen, så är det för att jag inte har orkat fixa och trixa klart med kodmallarna)
 

Du är i vecka 15.
Du har gått 14 fulla veckor och 4 fulla dagar (v14+4).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 14 jan 2012
Du har 177 dagar kvar till beräknad förlossning.