Baka liten kaka

Lördag 23/8

Jag tror bannemej att det har regnat hela dagen idag, i alla fall varenda gång jag har kollat ut genom fönstret eller tänkt gå ut med hundarna, usch säger jag bara. Hoppas bara att det blir bättre väder imorrn nu som de har sagt, eftersom att vi ska grilla. Idag har jag i alla fall bakat, en Halloncheesecake tills imorrn :). Heh, jag fick gå till grannen och låna maizena mjöl, hade glömt att köpa det plus att jag trodde att vi kanske hade det hemma.

 

Sen har jag haft en mysmiddag med mig själv :P fast jag har ju hundarna som håller mig sällskap, fan vad tråkigt det skulle vara annars =/  I alla fall så var jag och hyrde en film också, måste ju passa på när man kan välja vad som helst utan att någon ska lägga sig i om vad man ska se för något. En shopaholics bekännelser blev det (tänk att jag inte sett den än), den var helt okej. Jag satt och skrattade lite för mig själv ibland, hahah det är så patetiskt när man gör det egentligen, man vill ju få lite medhåll om att det faktiskt var roligt det man skrattade åt också men kollar man på hundarna så tittar de bara på en som om man vore ett pucko :P

Men det jag tänkte på i filmen är att det är lite sjukt vad folk kan dra på sig skulder, vad som helst men inte det, så känner jag. Asså jag skulle aldrig i mitt liv ta något på kreditkort, det är ju rent farligt, man har ingen koll alls på vad man gör av med och det är ju så lätt att bara "råka" dra kortet några gånger för mycket. Sen sitter man där i klistret, hur ska man någonsin kunna betala tillbaka när man varje månad använder kreditkortet för att man gjort av med pengarna på kontot? Fast det känns som att kredit inte är lika vanligt här i Sverige som det är i USA. Dessutom där var det ju så att man kan dra på sig skulder utan att veta om det, här är det ju en spärr på våra kontokort så att man inte kan betala om man inte har tillräckligt med pengar på kortet, man kan inte få minus. Men där varnade den inte ens när det inte fanns pengar på kortet, då fick man minus och dessutom en straffsumma typ för att man blev tvungen att "låna" pengar av banken, inte för att jag råkade ut för det men knäppt är det ju.

However, nu ska jag i alla fall gå och sova. Sov så sött :)
 
 

"Limitations live only in our minds. But if we use our imaginations,
our possibilities become limitless."





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: