Fan också!!

Tisdag 25/8

Helvetes jävla skit!!! Ja, sånna fina ord har jag faktiskt rätt att säga. Usch, jag blir så förbannad, men samtidigt väldigt ledsen. Hundarna rök ihop idag igen, och jag kan inte direkt komma på någon anledning. De gick och nosade runt på mattan i vardagsrummet och jag satt där vid datorn och så bara flyger de ihop, så det enda det kan ha varit var om de hittade någon smula i mattan men det verkar ju otroligt löjligt att de skulle börja bråka om det. Jag försökte skrika åt dom att sluta men det funkar ju inte, vilket det nästan aldrig brukar göra om hundar bråkar rejält. Men det är ju läskigt att försöka få tag på dom och sedan dra isär dom när någon i regel har ett grep i läppen eller något annat på den andra hunden. Jag fick tag på Önska men då hoppar ju självklart Lillan efter och biter tag i Önska så då släppte jag istället och försökte få ett nytt tag fast i båda hundarna, och då råkade jag bli biten (fast det märkte jag inte då) men jag fick isär dom. Men båda morrade, skrek och sprattlade ju fortfaranade, jag försökte få in Lillan på toan eftersom jag inte hade sett några skador på henne, och då var jag på väg att tappa dom och lyckades kliva snett i paniken, så då stukade jag foten också!!

Lillan hade som sagt inga skador, kanske något litet rivmärke, men Önska fick en halvdjup reva över nosryggen och ett hål i samma ben som förra gången fast längre upp, och det bettet måste ha tagit illa för hon haltar ganska rejält och vill inte ens ligga riktigt platt utan hon lägger sig på sidan så att det skadade benet ligger uppåt. Så nu går Önska och jag runt och linkar som värsta kärringarna :P man får väl försöka skämta lite om det, så det inte känns alltför eländigt, fast det egentligen gör det :'( . Jag vill ju inte behöva göra mig av med Lillan, jag har ju hunnit fästa mig vid hon. Men jag vill ju inte ha det såhär heller, det var liksom inte så jag tänkte att det skulle bli när jag tog över hon, och det har ju funkat så himla fint mellan dom nu i en månad ungefär. Jag varken vill eller har möjlighet att hålla på och passa på dom hela tiden, och behöva vara orolig eller tycka att allt är jobbigt.

Men det orkar jag inte tänka på nu, vi får se hur det går ett tag framöver nu. Det jävliga är ju att det har blivit skador, så nu ska i alla fall Önska få vila från Lillan. just nu får vi ju hålla dom isär då, Lillan är hos mig och Önska hos mamma och pappa, och är de på samma ställe får en av dom sitta i bur.
 

"Try and fail, but don't fail to try."


Postat av: jessica

Men gud va jobbigt :(

hoppas att det löser sig iaf ..

du o Önska får krya på er (;

2009-08-27 11:17:44
URL: http://jessciawikberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: