Slagsmål

Söndag 23/8

Stress, stress, stress. Varför måste jag alltid bli så lätt stressad? Bara för att vi skulle ha middag idag. Men allt gick ju bra, och trevligt var det :)

Men sen hände något mindre trevligt, vi skulle precis gå ner och hämta hundarna i hundgården, fast mamma hade precis hämtat dom så i alla fall släppte vi dom på gården så de skulle få leka lite alla tre. Lillan brukar alltid vara lite retsam och hålla på o nagga på Önska när man precis tagit ut dom fast det brukar inte vara någon fara med det, men den här gången blev Önska till slut less på henne för hon ville ju leka med sin boll utan att bli störd, så då sa hon ifrån och då rök dom ihop. Vi skrek på dom och jag försökte kasta en grej på dom men inte släppte dom varandra, sen fick jag tag i nackskinnen på båda och lyfte upp dom och försökte få isär dom, men Önska hade ett fast tag i Lillans läpp, och när Önska väl släppte högg Lillan tag i Önskas tass och slet till i den. Så Önska fick två ganska stora hål i tassen och Lillan ett hål i läppen (inte helt igenom). Fast det verkar ha gått bra ändå. Men det är läskigt, jag hatar när hundar ryker ihop, jag blir så ledsen och skakis efteråt.

Första gången jag inte lyckas bli biten också mitt upp i allt tumult tror jag, fast pappa blev biten istället. Det är nästan alltid någon som hamnar emellan, i alla fall alla gånger jag har varit med om hundslagsmål.


Måndag 24/8

Nu har jag precis kommit hem ifrån veterinären, och hon sa i alla fall att det såg bra ut. Fast eftersom att det är typ rötmånad nu så fick de gå på en veckas antibiotika kur ändå, så att man inte riskerar några infektioner, speciellt med Önskas tass vill man ju inte att det ska bli något för det skulle ju kunna bli riktigt jobbigt. Men Lillans sår var ju det som var djupast och mest slitet i, fast det går bra det med.
 


Så härlig låt... Tim McGraw - My little girl


"You're beautiful baby from the outside in.
Chase your dreams but always know the road
that'll lead you home again.
Go on, take on this whole world.
But to me you know you'll always be, my little girl."

Postat av: jessica

men gud va hemskt :o

tur att det gick så pass bra ändå.

Hoppas inte de blir nå infektioner eller nått..

jobbigt ställe att få sår på för Önska.

Håller tummarna att det inte blir nå mer (:

2009-08-25 13:39:52
URL: http://jessciawikberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: