Bönhamn

Måndag 13/7

Ojojoj, vad tiden rinner iväg fort. Och jag har varit dålig på att skriva sen jag kom hem. Kan dra igenom lite snabbt bara vad jag gjort.

Kom ju som sagt var hem torsdag förr förra veckan. På fredagen åkte jag ut till Lövviks båthamn där pappa och "kusin" Elin kom och hämtade mig med jollen, så var jag ute med föräldrarna och moster med familj hela dagen, åt gott och badade som en tok med två andra tokar (Elin och Önska) i minst en timme. Sen mystes det med film, och efter den var slut skjutsade pappa tillbaka mig. På lördagen åkte jag, brorsan och Maria med bil ut till Hårsang för att umgås med resten som var ute med båten, vi bodde i en stuga på campingen, för även om våran båt är stor så blir det nog lite trångt med 8 pers som ska sova där. Vi hade väldigt trevligt, dock fick jag en allergisk reaktion natten mot söndagen vet inte av vad, jag hade nässelutslag över i stort sett hela kroppen som kliades så grymt mycket att jag trodde jag skulle dö. Sen började jag i alla fall jobba på måndagen där (på Nordvik, nere på djurvård) och det har i alla fall gått bra.



Nu i helgen har vi i alla fall varit på en liten semestertur med båten till Bönhamn (utåt Nordingrå ungefär). Mormor och morfar åkte även med oss och så grannarna med deras båt. Vi fick lägga till i Hårsang första dagen och övernatta där till på söndagen för det var så himla vågigt ut mot havet. Mådde något jävulskt illa när vi väl åkte över typ havet sedan kan jag ju säga, usch och fyy!! Ja just det ja, vi fick ju jätte bra väder där senare på dagen, vad vare jag sa :):) ? Även fast väderprognoserna hade sagt annat, men riktigt kalas vart det och så gick vi och åt på Arne's sjöbod sen, supergott. Det blev efterrätt på våran båt med kaffe och morotskaka. Ja sen senare börjades det med mammas drinkar :D fy vad gott, hon hade köpt något som hette Lemon syrup som man kan blanda i drinkar för att få det där sura, och jag ääälskar sura drinkar!! Sen senare fick gammfolket sitta och tjoa bäst dom ville uppe på flyen medans Sebbe, Nicke och jag kollade på en film, Australia, jag hade bara missat att den var 2,5 timme lång så man satt ju där mot slutet och fick nästan hålla ögonen öppna med våld :P men jävligt bra film faktiskt.

   

Och idag när vi åkte hem var det ännu värre på havet, men nu var vi ju illa tvungen att åka ändå. Alla grejer i båten for åt helvete, fast det fixade vi ju förstås med så mycket som möjligt innan vi åkte. Men jag fick till slut gå och lägga mig och försöka sova, för jag fick så ont i huvudet och det kändes som att jag var på väg att kräkas hela tiden. Så det var i alla fall jätte skönt att vakna en timme senare när det hade lugnat ner sig, men nog kände man sig sliten efter den där färden. Men men det är båtliv det :D älskar att vara ute med båten ändå, det är våran flytande sommarstuga typ.


Leka med kamera och i photoshop


Postat av: Malin

Fav vad duktig du har blivit på Photoshop:D PUSS

2009-07-16 21:06:54
URL: http://unikalillajag.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: