Kusin vitamin - Nelly

Onsdag 17/6

Hade ingeting att göra idag, så efter att ha bara slöat och haft tråkigt ett tag bestämde jag mig för att åka och hälsa på faster och nytillskottet själv. Och jag blev även bjuden på middag, grillad kyckling och hemmagjord potatissallad med en liten dressing. Supergott var det, och så mysigt så.

Det är så lustigt, man tycker ju att Leo är liten, men nu känns han jätte stor jämfört med lilla Nelly. Man glömmer liksom bort hur små dom är, dom små liven. Det är när man ser dom sådär som man inser vad hjälplösa, sköra och beroende dom är av en mammas kärlek <3 tänk alla barn som föds, som inte får kärlek eller allt annat än kärlek. Allt för många barn utsätts för vanvård, misshandel och allmänt illa handlingar. Det är hemskt!! Men usch, vill inte prata om det något mer.

I alla fall så när jag kom hem från allt ståhej så gick jag och hämtade Önska i hundgården. Och när hon kom springade emot mig så tyckte jag att hon såg så lustig ut, typ ögonen var mindre och hon var bred över nosryggen. Så kollade jag närmare på hon och insåg att hon blivit stungen av en geting eller något. Hon var alldeles svullen i ansikte så att det även tröck upp åt ögonen. Vart så orolig att hon kanske skulle få någon allergisk chock eller något, så jag ringde Helene som gav mig numret till Agria vet. jour, och där sa dom att min hund inte skulle dö i natt :P heheh, ja det var ju lugnande. Bara om hon vart riktigt hängig skulle vi ge kortison. Men så när vi vaknade dagen efter så var svullnaden nästan helt borta, skönt.


Innan. Nu är det väldig skillnad på bilderna men ändå.


Efter. En svullen Önska.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: