Andra omgången

Torsdag 12/3

Hej hej, jag har nyss kommit in efter en härlig promenad med vovven. Hon uppförde sig som ett litet ljus idag på promenaden, jag hade dressyrlänken på henne tänk att det kan göra en sådan skillnad. Men jag har sagt det att jag vill inte använda den om jag inte tänker vara helt konsekvent, för jag vill att hon ska förknippa det halsbandet med allvar och själv är man kanske inte på hugget och konsekvent hela tiden. Men idag när jag skulle ta på hon kopplet kände jag verkligen för att träna lite lydnad med henne, så då vart det dressyrlänken.

Sen en annan sak jag har kommit fram till är att jag gullar, jollrar och pratar för mycket med Önska, och det leder till att hon blir ointresserad och inte riktigt lyssnar på mig längre. Så fan jag måste skärpa mig, allt kommer nog bli bättre om jag kommer på något att göra på dagarna, så man inte går och pratar med hunden hela tiden typ.

Och så har jag märkt att jag kommer få en "rolig" tid framför mig nu, jag tror nämligen att min lilla vovve är på väg in andra könsmognaden eller så beror det helt enkelt på att hon ska löpa snart, men hon är väldigt jobbig. Hon håller på och knuffar på mig hela tiden, gnyr och försöker dominera. Så det blir en daglig kamp just nu, och då är det extra viktigt att visa vem som bestämmer och vara konsekvent. Som tur är så ska vi snart börja på en lydnadskurs, så då hoppas jag verkligen att jag får upp suget för att träna med henne riktigt igen, för hon är egentligen väldigt duktig och lär sig snabbt om man gör på rätt sätt. Men det lär ju också bli svårare nu om det är så att hon är påväg in i andra omgången, men det är bara att fightas på. Till slut ska de väl bli hund av den dära med :D
 
 

Postat av: Anonym

Okej låter ju bra=) mee mig ere fint :P okej tror jag fatta tack så jätte mycke =)

2009-03-14 23:20:31
URL: http://absolutelinhagglund.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: