Chocktillstånd?

Jo jag har faktiskt hittat på grejer i helgen, men när jag har haft tid att skriva har jag inte haft ork eller lust. Så jag tänkte försöka bara dra igenom lite snabbt vad jag har gjort i helgen.

Fredag
Jag var på anställningsintervju på Vendator i Härnösand, nervös som fan men får väl höra snart hur det gick som. Sen gick mormor och jag ett tag på stan, jag köpte en snygg jacka och Twilight-serien och en bok med olika recept på Smooties & Juicer, yummie :) sen gick vi och tog en fika på "Rutiga duken". Och efter det så åkte vi på Coop och handlade lite och åkte sen hem. När mamma kom hem från Umeå började vi laga mat, vi gjorde två olika jätte goda pajer, sen efter middagen tittade vi på Let's dance och äntligen åkte kärringen. Nu bryr jag mig faktiskt inte så mycket om vem som vinner det hela för alla är bra.

Lördag
Åkte vi en tur med skotrarna med hela grannskapet nästan :P och så åt vi lunch ute i det fria. Det var så himla fint väder hela dagen, solen lyste och det var så varmt att flera av oss till och med tog av till t-shirt och solade lite. Sen busade brorsan och jag till det lite med barnen. Så vi hade i alla fall snöbollskrig, och helt plötsligt var det tydligen alla mot mig, jag hade ingenstans att ta vägen jag kunde inte springa på skoterspåret så då plumsade jag ut i djupsnön, och den var som sagt djup så efter ett tag orkade jag inget mer och erkände mig besegrad, men de tyckte tydligen att det var kul att peppra mig med snöbollar ändå, och det var kanske kul ett tag men sen började det fanimej göra ont eftersom att min lillebror inte är så liten och klen som han ser ut :P. Sen brottade jag ner han i snön och mulade han men då gjorde ju han bara det tillbaka sen, men men det var i alla fall kul att vara lite crazy, det behöver man ibland. Sen på kvällen kollade vi på sämsta programmet ever, jag tycker inte om Melodifestivalen längre, dessutom var jag på väg att få en hjärtinfarkt när jag trodde att "SKATAN" kanske skulle vinna det hela, men allt annat än hon var i alla fall bättre. Jag vet inte vad jag ska säga om Malenas låt som vann, asså den är väl okej, men det är ju ingen låt man kan sjunga med i direkt. Aja, jag bryr mig som sagt inte direkt.


Men jag har som nämt i tidigare inlägget inte varit på topp humör i helgen, kanske det var så att jag har varit i ett sorts chocktillstånd. Det hände något hemskt i fredags men som till slut verkar ha gått bra. Men man får sig en riktigt tankeställare. Hemska saker händer och det kan gå så himla fort, även om man tror att det inte gäller en själv och ens nära och kära. Så jag tänkte bara ge er alla en uppmaning: Ta vara på livet, uppskatta din nära och kära, och visa att du gör det för det kan vara för sent imorgon, FÅNGA DAGEN!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: