Myskväll

Fredag 27/2

Ja idag kände jag mig ganska effektiv, eller ja lite mer än det brukar vara i alla fall. Jag höll på och städade typ hela förmiddagen, sen så hade jag bestämt mig för att laga mat till hela familjen och mormor o morfar. Hihi, bara för att mamma är borta hela veckorna på praktik i Umeå, så då ville jag överraska henne lite. Så då åkte jag och köpte det jag behövde. Sen var det bara att börja stressa runt i köket, mamma kom hem och hjälpte mig lite grann med maten medans jag gjorde efterrätten. Och det förvånade ju inte mig att det började jävlas, Panna cottan ville inte lossna från formarna. Så mamma började säga att det går väl äta ur formarna eller skära ut dom, men då vart jag ännu mera irriterad och sa typ att gå här ifrån jag fixar det här, de ska fan lossna!! Och självklart grejjade jag det, fick värma med hett vatten på formen sen klämma/skaka ut den på tallriken. Så när allt var klart och vi kunde sätta oss ner och äta kunde jag börja lugna ner mig. Maten var jättegod och jag fick klart godkänt. Sedan satte vi oss i vardagsrummet och började kolla på Let's dance, så togs efterrätten fram och skumpan som jag hade bett mamma köpa med sig hem :D


Hela familjen samlad, fast inte med på bild


Mmm, Panna Cotta med hallon och björnbär.. Och skumpa :P


Sen kom Önska och försökte tigga åt sig lite, men lyckades inte.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: