Doggys going fresh

Tisdag 22/9

Snacka om att man skäms när man sitter på första raden på en föreläsning och håller på att somna till och från! Det var en kvinnlig professor från australien på skolan som hade en föreläsning om genusperspektiv, egentligen jätte intressant, men jag kunde inte hålla ögonen öppna och nickade till ibland, och när jag var typ "vaken" så fattade jag inte så mycket eftersom att man lätt tappar bort sig när det var på engelska också. Efter föreläsningen så hade vi i studiegruppen ett möte på bibblan, första gången det kändes som att man fick ut något ifrån att ha träffats, annars har det lätt blivit att man kommit bort ifrån ämnet. Men så fick vi höra att resten av grupperna är ännu värre, träffas inte alls vissa och gör de det så sitter de inte ens en timme och kommer knappt fram till nått.

Sedan när jag slutade åkte jag och mamma på erikshjälpen, jag har faktiskt aldrig varit på någon förut, jag hittade i alla fall en ganska stor kruka för 9:- och det var ju väldigt dyrt :P. Vi åkte även förbi butik klöver och köpte tuggben åt hundarna, och sen sprang vi in på fresks för jag skulle köpa några knoppar till lådorna i skrivbordet och byrån, men det hade de ju självklart inte. Men däremot så hade de extrapris på några tapeter och bårdar, så mamma köpte 2 rullar tapet och 2 bårdrullar till mormors kök.

Och mamma och jag har varit jätte duktiga och burit ut massa gammmöbler och annat rat till förrådet, och börjat städat i skrubbarna på övervåningen. Så snart kan jag bära in sängen till gästrummet och fixa där också.

När jag sen gick ut och hämtade hundarna i hundgården så hade det börjat småregna, hundarna går ju in i kojan men de blir ju ändå ganska skitiga om tassarna, plus att de hade börjat bli lite halv skitiga annars också så det var dags för en dusch. Så nu är mina vovvsar rena och fina igen :)
 

 



"Tears of pain, tears of joy
One thing nothing can destroy
Is our pride, deep inside
We are one
We are like the earth and sky
One family under the sun"





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: