Nämen TITTA!!

Tänk att med lite hot och huvudvärk (efter att ha blivit så förbannad) så fungerade det helt plötsligt.




Lördag 19/9


Ojoj, vilket röj!! Nä, jag pratar inte om att det har röjts något på nån fest tråkigt nog :P så vilken röra kanske passar bättre?! Både igår och idag har jag och resten av familjen hjälpt mormor o morfar att flytta till det nya huset i Lunde. Och en sak kan jag konstatera, det är otroligt jobbigt, jag förstår mig inte på folk som håller på och flyttar runt hela tiden, behöva göra det flera gånger liksom. Men okej, fint blir det ju och skönt att få flytta in för dom. Och skönt för mig att bli av med dom :D hahah, närå. Men det känns skönt att äntligen få "mitt" hus för mig själv typ, kunna fixa iordning det som skas här och få lugn och ro över att det inte ska flyttas in eller ut något mer.



Runt 60 kartonger har vi burit plus möbler


På kvällssidan när allt var någorlunda klart (bara plocka upp ur kartonger, som de ju gör själv) så korkades champagnen upp och det skålades över att det äntligen var över, flytten alltså :) sen vare middag, grillad fläskfile, färskpotatis, ostfyllda grillade champinjoner, grillade tomater och en liten sallad. Det var otroligt gott och otroligt mättande.

Förutom att jag tog ett glas champagne tidigare på kvällen så var det alkoholfritt för min del och jag var chaffis åt mamma o pappa o bror. Så jag åkte iväg till sjuka Carro en sväng medans dom andra satt kvar och skålade, vi såg "Bring it on: ...." kommer inte ihåg vad den hette mer än det, men det var iaf någon cheerleader film, och den var ganska bra.  Efter lite kvällssurr :P så åkte jag och hämtade packet och sen for vi hem och jag fick sova i mitt hus :D skööönt.



“To accomplish great things, we must not only act, but also dream;
not only plan, but also believe.”


Postat av: Malin

inflyttningsfest till helgen då?;)

2009-09-21 12:29:14
URL: http://unikalillajag.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: