Helvetesritt

I måndags hade träningsvärkstan öppet igen, så då tänkte jag att nä nu jävlar ska jag börja träna bort "julkulan". Så jag var och tränade i ca en timme, sedan när jag kom hem tränade jag lite och sen ringde Emelie och frågade om jag ville med ut och rida :) Ja visst, sa jag. Det var kul att träffa Adde igen, men oskönare häst att rida får man ju leta efter. Han har egentligen en så kallad fin trav, men det är omöjligt att sitta ner i den och det går heller inte riktigt hitta takt i den för att kunna rida lätt. Men annars är han en helmysig häst, fast idag var dom alldeles tokiga båda två. De hade varit sjuka ett tag och inte ridits något direkt, så nu var dom upp i gasen kan man säga, så vi lät dom springa av sig lite och sedan jobbade/jävlades vi lite med dom på volt. Så det vart ju lite mer än en timmas ridning, och jag kan tänka mig att det var det som drog igång min förkylning och febern med tanke på att det var väldigt kallt ute också.
 


Adde :) mumsar hö, fina hästen.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: