Mom + Dad = Me

Idag var vi på ultraljud!! Vilken häftig upplevelse alltså!!
Vi skulle åka hemifrån kvart i nio för att verkligen vara där i tid, men vi lyckades inte komma iväg riktigt när vi skulle, så vi stressade upp till Sollefteå (denna jävla skit väg). Vi var väl där till tio i tio, halv elva kom barnmorskan ut och ursäktade sig för att det tagit tid och sa att det nog skulle dröja en kvart till. Så till elva fick vi komma in, och gissa om man var spänd då?! Tänk om hon hade sagt att det inte fanns något där liksom!!

Men så fort hon förde ultraljudsapparaten över magen såg man EN liten och livlig bebis på bildskärmen.. VAA!! Det kändes så sjukt, där på bildskärmen sprattlade en liten bebis och den är alltså i min mage :) jaa, det är en jävla känsla!! En annan underbar syn och känsla var att se reaktionen hos älsklingen, han tog mig i handen och vände sig mot mig med världens leende och sa "vad häftigt, tänk där är våran lilla bebis". Någon lyckotår rann ner för min kind, jag fick behärska mig för att inte börja toklipa. Allt såg bra ut och alla måtten stämde, så vårat BF-datum ändrades inget.


Här är vårat lilla hjärta <3




Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 4 fulla dagar (v18+4).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 13 jan 2012
Du har 149 dagar kvar till beräknad förlossning.



Fostret: Små, ljusa hårstrån så kallade lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.






Postat av: Sandra

Åh, tack! Och massa grattiskramar till er med ser jag! Såå vi ligger himla lika i gravlängd såg jag, vad roligt med fler!

Visst är ultraljud en fantastisk uppfinning!? Har ni kikat kön eller kunde ni hålla er?

Vi ska tillbaka imorgon igen för sist jag var för kort gången på ul för att kunna skriva in mått i journalen. Man skulle tydligen helst ha gått in i vecka 19. Men inget oss emot ;)

2011-08-17 23:55:46
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/
Postat av: lilli

Men det går ju inte på en fredag, Då har ju Rickard innebandy ;) (you get it)

2011-09-05 12:43:19
URL: http://lillisvarld.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: