Andra besöket - v.29


Ja, då har det hunnit gå en hel månad sedan vi var hos barnmorskan sist. Allt såg bra ut den här gången med :) bebis var lite lugnare idag, hjärtslagen var ca. 130 slag/minut. H*n hade även växt lite väl mycket, BM mätte till och med om en gång för hon blev lite osäker när hon skulle skriva in måttet i datorn och se på kurvan. Förra gången var måttet 23 cm och då hamnade vi mitt på "normalkurvan", idag var måttet 29 cm, det är fortfarande okej men vi var närmare den "övre kurvan". Det kan hända att vi får göra ett tillväxtultraljud i fall bebis växer mycket till nästa gång med.

Och jag har också växt lite väl mycket, har gått upp 4-5 kg sedan förra gången. Och jag förstår inte varför. Jag går dagliga promenader och tränar på gym 2-3 gånger i veckan. Dessutom tycker jag inte att jag äter onyttigt, äter vanlig hemlagad mat. Någon gång äter vi hämtmat, men det är ju inte ens en gång i veckan. Jag har inte heller några begär, varken godis eller något annant onyttigt, blir jag hungrig mellan måltiderna så kanske jag tar någon macka eller nudlar, macka är väl inte nyttigt men ändå. Vet inte vad jag ska ta mig till om viktuppgången inte stannar av lite snart!! Jag menar jag kan ju inte banta, inte träna övermycket och jag tycker inte att jag ska behöva skriva ner allt jag äter och räkna kalorier, jag måste ju fan äta om jag är hungrig!! Aja, jag kommer nog bara få det väldigt jobbigt när jag ska gå ner dessa kilon efter förlossningen, inget mer att hetsa upp sig över nu antar jag.



Postat av: Jessie

Det är nog bara vätska som du samlar på dig nu. Det försvinner fort efter förlossningen.

En kompis till mig gick upp 30 kg under sin graviditet och typ 20kg var vätska som försvann under de första månaderna.



Oroa dig inte för det. Det ska nog gå bra!

Kram

2011-10-31 15:40:18
URL: http://nattstad.se/itsjessie



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: