Vad ska jag göra?

Mamma och jag åkte ner till Sundsvall i torsdags, vi skulle kolla några blocket-annonser. Allt var i fint skick, så nu är både vagn och babyskydd införskaffat och klart :). Sedan blev det Birsta en sväng. Vi var in på Babyproffsen, jag hämtade ut mitt paket med några erbjudanden, varuprover och en gratis blöjhink, tjoho!! Vi fick även råd om åkpåse. Jag hade tänkt att när jag sparat in pengar på att köpa en begagnad vagn så kunde jag lägga ut lite mer pengar på en riktigt bra och varm åkpåse istället, en voksi såklart :). Men det avråddes jag ifrån, inte för att den är dålig, utan för att jag inte alls hade tänkt på att den är såå stoor, ska jag klämma ner en voksi i liggdelen så får det inte plats någon bebis där, oops!! Det är väl jag som har tänkt "stackars lilla bebis som kommer mitt i vinterkylan", men det är ju faktiskt så att när bebisen bara är några månader gammal så kommer vi ju inte direkt vara ute och flänga i kylan några längre stunder ändå och jag skulle ju absolut inte lämna den att sova ute i vagnen. Sen när bebisen blivit lite äldre och jag kan tänka mig att ha den sovandes ute så börjar det på att vara varmt ute ändå. Så det vi kanske gör istället är att vi införskaffar en voksi till nästa vinter, då är bebisen drygt ett år och vi kan ha den sovandes ute i voksin i sittdelen istället, med fullt liggläge, utan att behöva oroa oss för att den fryser, det blir ju jättebra :D.

Vi hann även med att spendera lite pengar i gallerian, mamma köpte en supergullig overall-påse (ja, jag vet inte vad man kallar det) som blir alldeles perfekt att ha åt bebisen första tiden, man slipper hålla på att krångla med benen. Jag köpte en söt liten mössa, tofflor och strumpor. Strumpor till små bebisar är nog något av det gulligaste som finns, de är ju så sjukt pyttesmå, jag får ju nästan tårar i ögonen när jag tänker på dom små söta fötterna som ska vara i dom :') . Efter den här shoppingdagen frågade mamma mig "Jaha, vad ska du göra resten av tiden nu då?" jag fattade inte vad hon menade "Jo, men nu har du ju nästan köpt allt till bebisen, nu är det ju bara vänta tills den kommer" och hon har ju så rätt, vad ska jag göra? Det är ju så roligt att skaffa saker, men nu kan jag inte hålla på att skaffa mer :( heheh, nä jag har väl mycket annat jag kan/bör/ska göra ändå. Rikard tyckte i alla fall att allt var jättefint och bra, och sa samma sak han med när han kom hem "Nu fattas bara bebisen!".

    


Postat av: Emma

Vilken fin vagn :)

Vad är det för märke på den?

2011-09-05 10:28:04
URL: http://rufset.bloggplatsen.se
Postat av: lilli

Vad söt overallen var! Fixa bara kvalitén på kameran så du får med alla söta detaljer bättre :)

2011-09-05 12:41:03
URL: http://lillisvarld.blogg.se/
Postat av: Madde&Ina

Tack vännen! :) Lovar att ringa när jag får tid, just nu har jag inte gjort annat än jobba och sova denna vecka.. Men lovar att ringa nästa helg när jag får mer tid. Kramar <3

2011-09-09 18:22:21
URL: http://fashioningold.wordpress.com
Postat av: lilli

Vad menar du med fredagen? vad då skjuta upp det?

2011-09-10 09:21:06
URL: http://lillisvarld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh, nu längtar jag tills vi har våran vagn hemma också!!!:) Jag tänkte precis som dig, köpa en åkpåse men blev också avrådd från personalen på både babyproffsen och barnenshus. Och det låter ju vettigt att vänta tills nästa vinter faktiskt. :)

2011-10-02 21:00:04
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: