Storeman :)

Som jag har nämnt tidigare så har vi ju varit på BVC och haft massage, meningen var att det skulle vara fyra tillfällen med massage. Och eftersom att vi missade tredje tillfället på grund av att vi då var lite krassliga allihopa, så hastade jag dit till det sista tillfället även fast jag inte hade tänkt det eftersom att jag fortfarande var lite halvförkyld.. trodde jag ja!! Då har det sista tillfället ställts in, och inte fan fick jag veta något!! Men men, jag pratade lite med den andra sköterskan där på BVC bl a. om att Edwin ju hade varit lite sjuk, att han äter så mycket och lite andra funderingar om amningen. Hon tröstade mig med (som även jag har tänkt) att han kanske vill äta mer nu för att han antagligen fortfarande är lite halvhängig och har ont i halsen, att det då lindrar att få dricka och tröstar att få närhet av sin mamma. Men för säkerhets skull och för att jag skulle känna mig trygg och lugn, så erbjöd hon sig att mäta och väga honom (tror även att hon hade lite dåligt samvete för att det blev någon miss med upplysningen om det inställda massagetillfället).

Då, den 4/4, vägde han hela 6kg och var hela 60cm lång!! Våran lilla kille blir så stor, så fort!! Huuuga, det gäller att vara med, för det händer saker varenda dag tror jag bestämt :D Han har så himla mycket ljud för sig nu (lite nya/annorlunda nästan varje dag), han verkligen kollar på en och berättar en massa saker med både miner och ljud, oftast glatt men ibland måste han även berätta något lite allvarligare och kanske klaga lite. Han har definitivt börjat få mer koll på vad som händer runt omkring sig, t ex. om någon kommer in i rummet och säger något när han sitter i knäet med ryggen till, så vrider han ofta på huvudet och kollar vad/vem det var. Och bara så ni vet det, så är hans händer väldigt goda :) han brukar erbjuda andra att smaka, men han får oftast behålla dom för sig själv. Nappen.. den används väldigt sällan när man har sådana fina goda händer :) däremot så används dregel-lappar väldigt flitigt, på mammas och pappas begäran, det är tur att mormor hans har sytt så många fina dregglisar :D Snutten kan även den vara ganska blöt efter en dag, eftersom att den är väldigt mysig att trycka mot ansiktet och suga lite på när man inte har någon hand eller napp att suga på. Den är även ett måste när det ska sovas, den ska då helst ligga över hela ansiktet (lite läskigt tycker mamma), det spelar ingen roll hur mycket man försöker lägga den bredvid eller över halva ansiktet bara, så ligger den ändå över hela efter en stund.


Dreggel-bebisen :D




Både babysittern och babygymmet uppskattas väldigt mycket, och har man ingen att surra med medans man sitter/ligger där så kan man ju ha väldigt fina diskussioner med en rosa elefant eller en blinkande spelande krabba :D hahaha!!


Postat av: Madde

Gud så söt man får vara då!! :)

Längtar tills jag får träffa lilleman om 6 dagar :D

Kramar!

2012-04-12 16:10:24
URL: http://fashioningold.wordpress.com
Postat av: Emma

Åh va stor han börjar bli!

Måste ta o ses nån dag :)

2012-04-12 23:57:44
URL: http://rufset.bloggplatsen.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: