Shoppingtur

Vi åkte hemifrån kl. 10 på morgonen mamma, mormor, lilleman och jag, och vi var inte hemma ifrån Birsta igen förens kl. 20. Så det blev en heldag, och lilleman fick alltså vara med om en sådan där knasig flänga-runt-dag igen. Fast den här gången gick det mycket bättre när man kan gå och amma och byta blöja i det fina rummet i Birsta city gallerian. Och dit fick jag gå två gånger, vilket bara det tog ca. två timmar totalt med allt. Annars så gick allt bra som sagt, han skötte sig så fint lillgubben :) men på slutet av dagen blev han lite grinig, fast det gick bra ändå när hans mormor gick runt och vaggade honom i famnen.

Jag har fortfarande inte gått ner något mer än de 15 kilo som i stort sett rasade av mig efter förlossningen, vilket inte är lite, men jag har tyvärr ca. 10-15 kilo till som jag vill gå ner innan jag tänker hålla på att köpa några direkt kläder till mig själv. Än så länge använder jag typ bara gravidbyxorna fortfarande, och sen är det koftor som gäller så att man lätt kan slänga fram brösten :P hehe, för inte tänker jag köpa några speciella amningströjor och grejer inte. Det räcker med att jag har köpt tre amningsbh:ar och två amningslinnen, för om man tyckte att gravidkläder var dyrt så kan jag lova att amningskläder är mycket dyrare. I och för sig har jag inte sett om t ex. HM har några sådana kläder, men det tror jag inte.

Aja, det jag tänkte komma fram till var att jag ändå kom hem med en lättstickad tröja i en vårig ljusgrön färg, en kanske lite tråkig grå kofta som dock var i merinoull, fint skit :D och så ett vanligt vitt linne som man inte kan få för många av. Svullnaden i fötterna gick däremot ned på en gång efter graviditeten, så skor kan jag ju köpa utan att behöva fundera på om jag kommer att kunna ha dom sedan när jag gått ner i vikt (om jag gör det vill säga :P). Så jag köpte två par skor till mig själv på Skopunkten, och eftersom att tredje paret är "gratis" så köpte jag ett par finskor till Rikard som jag tänkte att han kan ha på brölloppen i sommar. Han fick även en tröja, hehe lite roligt att komma hem med något till honom också ju.

Sedan så fick såklart Edwin en del kläder och saker, av sin mormor och gammelmormor.


Bl a. det här mysiga och fina lammskinnet fick han :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: