2011/2012

Nu har både jul- och nyårsafton passerat. Jag hann med lite shopping i mellandagarna också, dock inget märkvärdigt och ingen direkt rea. Malin och jag åkte ner och hämtade Madde sedan gick vi tre gravida på Birsta :). Det var så mycket folk överallt och man vart alldeles slut, så vi gav väl upp ganska tidigt, om man jämför med hur mycket/länge man annars brukar kunna kolla runt. Men vi hade i alla fall kul, det vart en hel del graviditetssnack bland annat.

Det har varit så skönt att ha haft "lov" och tagit det lite lungt och fått njuta med nära och kära. Jag hade det jättetrevligt både dagarna runt jul och nu nyår. Ja, och nu har vi ett nytt år, som för min del börjar med ett sista ryck i skolan sen är det ledighet som gäller, för den lilla i magen ska ju liksom titta ut (hoppas bara att h*n inte får för sig att göra det tidigare). Helt otroligt overkligt! Jag och Rikard var upp till Sollefteå och gjorde ett besök på förlossningen i mellandagarna, och jag fick som en liten chock eller känslovåg när vi var och kollade i ett av förlossningsrummen. Känslan i att vi ska vara där igen om 2-3 veckor ungefär, och att det då är på riktigt!! Det går inte att fatta riktigt vart tiden har tagit vägen, även fast det känns som att man har varit gravid i en evighet och att det såklart börjar att vara dags för ett slut.

Jag brukar inte avlägga något nyårslöfte och i år känner jag ännu mer att varför ska jag?! Jag ska bli MAMMA och det enda jag typ ska koncentrera mig på är att vara den bästa för just mitt barn, vad mer behöver jag lova, allt annat kommer ändå i andra hand. Det är väl klart att man inte går in i en bubbla och inte har något liv utanför "bebisvärlden", men man kommer ju helt klart att prioritera om och leva ett helt annorlunda liv än det man levde innan bebis kom till världen.

Får se när nästa inlägg dyker upp i bloggen, om det blir innan eller efter bebis kikat ut. Nu ska jag lägga mig och vila lite på soffan, med en hickande bebis I magen :D. Önskar er alla en god fortsättning på det nya året!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: