Usch och blä

Jag är inte ett dugg nöjd med att vara i v.41 (BF+4), bebis skulle ha kommit till oss i fredags!! Jag vet att det är jättevanligt att gå över tiden, speciellt som förstföderska och att det inte alls egentligen behöver handla om att gå över tiden utan att det hela tiden kan ha varit felberäknat. MEN.. det gör inte min väntan lättare!! Jag vill ju ha bebis här nu, vi har ju liksom planerat för det. Folk säger åt en att njuta av den tid man har kvar för sig själv och tänka på annat, vilket är jävligt svårt när man har en stor fet mage som är i vägen hela tiden och som innebär en hel del problem. Och fogarna.. ja, jag är less på att gå omkring som en gammal jävla kärring!! Och nu börjar ju folk fråga "Har det kommit någon bebis än?", "Börjar det inte på att vara dags att klämma ut den där?" m.m. och JOO!! men vad kan jag göra då! I vissa fall är det skönt att prata med någon om det, men annars är det bara otroligt irriterande. Och för att inte nämna när man ringer någon och de svarar med andan i halsen "Hej!! Är det bra!? Är det något AKUT!?", då har man nästan lust att slänga på luren.

Jag ringde till förlossningen idag och pratade lite, för det är ju ingen mening att ringa min BM här för hon har ju fan ingen social kompetens och är bara konstig. Det är så skönt att prata med barnmorskorna där uppe i Sollefteå, de är så himla gulliga så att man nästan får tårar i ögonen. Hon som jag pratade med var så förstående om att jag tyckte det var jobbigt att gå över tiden och peppade mig m.m. sen så önskade hon oss så välkomna när det nu blir dags. Vi kommer att få en sån underbar förlossning med dessa barnmorskor i alla fall :)

På måndag den 23/1 har vi tid för undersökning med ctg och ultraljud inför ev. igångsättning. Självklart hoppas vi på att den tiden inte behöver utnyttjas :). Hur det än blir så är det inte långt kvar tills vi får träffa våran lilla, men det är likväl jobbigt!!

Nä, nu måste jag gå. Har en liten dam som försöker påkalla min uppmärksamhet här. När det inte räcker med att sucka och gny då river man på matte. "Jaja, vi ska gå ut och bajsa!"




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: