Massage mm.

Idag hade vi första massagen i föräldragruppen, det var så mysigt! Rikard lyckades ta ledigt från jobbet så han kunde vara med och börja massera Edwin, så gör jag nästa gång. Innan massagen började satt alla mammor med sin bebisar på varsin madrass, det började med att en fick gå iväg och byta blöja på sin bebis, strax efter det hördes sprak och brak och så fick en annan gå iväg :) och där satt jag med Edwin och tänkte att jag skulle då inte behöva gå iväg och byta någon blöja eftersom att han redan hade gjort ifrån sig så bra och ganska nyligt.. jag hann knappt tänka det klart så hörs världens största brakskit.. från min lilla kille :D och det var verkligen värsta gången för mig, det var jättenära att rinna över blöjan på alla håll och kanter!!

En annan ny upplevelse idag för Edwin var nappflaskan. Vi hade pratat redan igår om att testa, så idag när vi var hemma båda två och han började bli gnällig så gick jag och gjorde iordning en flaska. Det tog lite tid när det var första gången, så lillgrabben hann bli ganska ledsen. Eftersom att det är jag som sköter matningen i vanliga fall så fick Rikard testa att mata och Edwin sög tag i den direkt när han fick den i munnen. No problems at all!! Så duktig kille :) Han låg och kollade på sin pappa hela tiden när han åt, kanske han tyckte att det var lite konstigt att få mat från honom helt plötsligt. Det känns i alla fall så himla skönt att veta att om jag lämnar Edwin med någon en stund och om han skulle bli jätteledsen och det enda som tröstar honom är att han får äta lite så är det inga problem.

Jag måste börja få lite bättre rutiner i vardagen också. Nu är det ju faktiskt inte så nytt med mammarollen, så nu borde jag ju börja kunna få till allt med tid och så lite bättre. Nu idag har vi nattat Edwin runt niotiden, och förhoppningsvis så kan vi få till det här framöver också.

Nä så nu ska jag faktiskt gå och lägga mig :) före tolv.. ja det var ett tag sedan. God Natt!!

Postat av: Sandra

Vi har gett lite spädbarnsmassage ett tag och kanske var 3:e gång så bajsar hon lite samtidigt ;D

På måndag ska vi också få börja med massage i föräldragruppen..jag hoppas att den massagen också funkar lika bra som den här har gjort på henne.



På tal om rutiner..Ungefär ser era rutiner/dagar ut? Med mat och sömntider? Vi försöker också få någorlunda bra rutin på dagarna nämligen. Kram

2012-03-15 11:10:38
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/
Postat av: Lotta

GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

Du får lov att uppdatera bloggen lite mer nu så vi får se hur Edvin växer och att ni mår bra :-)



Kram från Lotta, Håkan, Emeli och Elin

2012-04-07 17:18:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: